DANSK TEKNOLOGI søger Maskiningeniør

3. marts 2017: Vi søger en erfaren produktudvikler med fokus på udvikling af banebrydende mekaniske løsninger, stærk teoretisk baggrund og lysten til at eje projekter fra start til slut.

Er du blandt landets dygtigste produktudviklere og har du lysten til at arbejde med alsidige og komplekse projekter? Er du en praktisk anlagt ingeniør med teorien på plads og udpræget flair for mekanik med minimum 3 års erfaring fra produktudvikling?

Så er det dig, vi søger!

Vores HR samarbejdspartner Brinch & Partners deltager i rekrutteringen.

Læs mere om stillingen her

Ansættelse

15. november 2016: Civilingeniør Morten Klitkou er ansat som projektingeniør.

Ansættelse

1. november 2016: Civilingeniør Martin Lund er ansat som projektingeniør.

Ansættelse

1. september 2016: Diplomingeniør Allan Melgaard er ansat som projektchef.

Kommissionering af tjenestefartøj for ESVAGT

22. juni 2016: Fartøjet til at servicere offshore vindmølleparker, Service Operations Vessel (SOV) fra det danske rederi ESVAGT, er blevet succesfuldt idriftsat med BLUNOX SCR-løsninger på deres 4x Caterpillar 3516C motorer.

BLUNOX løsningerne, som er det mest kompakte og energieffektive NOx-reduktionssystem til rådighed, før det muligt for fartøjet at overholde de strenge IMO Tier 3 krav.

 Læs mere om vores BLUNOX SCR-teknologi her (på engelsk)

Kommissionering af Bernhard Schulte tjenestefartøj

17. juni 2016: Fartøjet til at servicere offshore vindmølleparker, BN 309 fra det norske værft Ulstein, er blevet succesfuldt idriftsat med BLUNOX SCR-løsninger på deres 4x Caterpillar 3512C motorer.

BLUNOX løsningerne, som er det mest kompakte og energieffektive NOx-reduktionssystem til rådighed, før det muligt for fartøjet at overholde de strenge IMO Tier 3 krav.

  Læs mere om vores BLUNOX SCR-system her (på engelsk)

4 yderligere BLUNOX systemer til Sølvtrans

7. juni 2016: Det norske rederi Sølvtrans skal udstyre endnu et 'Life Fish Carrier' fartøj med BLUNOX SCR-løsninger.

Skibet er af typen NVC 387 og har 4x Caterpillar 3512C motorer, som vil blive udstyret med BLUNOX løsninger, der gør det muligt at overholde IMO Tier 3 kravene. Skibet er knap 80 meter langt og er bygget på det norske værft KLeven Myklebust.

  Læs mere om vores BLUNOX teknologi her (på engelsk)

Udnævnelse

1. marts 2016: Vibeke Morsing er blevet udnævnt til Senior Direktionsassistent.

Vibeke har været ansat i DANSK TEKNOLOGI siden 2011. Hun kommer fra en stilling som Forretningskoordinator, hvor hun varetog PA-opgaver for ledelsen samt koordinerende opgaver inden for HR, marketing, web og logistik.

Vibeke vil i sin nye stilling blive ansvarlig for virksomhedens digitale portaler og domænehåndtering. Foruden at være tovholder på en bred vifte af interne processer, vil hun i tæt samarbejde med ledelsen bistå med koordinering, planlægning og opfølgning på forretningsudviklings-projekterne og desuden løse opgaver for BLUNOX-teamet i forhold til SCR-projekter i både ind- og udland.

Ordre på 4 BLUNOX systemer til Sølvtrans

7. januar 2016: Det norske rederi Sølvtrans vil udstyre deres nye 'Life Fish Carrier' fartøj med BLUNOX SCR-løsninger, som er de mest kompakte og energieffektive NOx-reduktion systemer til rådighed på markedet takket være Digital Dosing og Airless urea injektion.

Skibet er af typen NVC 387 designet af Rolls Royce og vil blive udstyret med 4x Caterpillar 3512C motorer, som vil blive udstyret med BLUNOX løsninger der gør det muligt at overholde IMO Tier 3 kravene.Skibet er næsten 80 m lang og vil blive bygget på det norske værft Kleven Myklebust.

  Læs mere om vores BLUNOX SCR-system her (på engelsk)

Udnævnelse

1. januar 2016: Jens Andersen Gad er blevet udnævnt til Udviklingsdirektør.

Jens er uddannet civilingeniør fra DTU og har været ansat i DANSK TEKNOLOGI de seneste 7 år. Han kommer fra en stilling som Senior Projektchef, hvor han har været ansvarlig for planlægning, udførelse og aflevering af en lang række udviklingsprojekter for internationalt markedsledende virksomheder.

Jens skal i sin nye stilling varetage ledelsen af DANSK TEKNOLOGIs udviklingsprojekter samt de forretningsmæssige og organisatoriske dispositioner i forbindelse hermed, ligesom hans ansvarsområde også vil indebære salgs- og PR-aktiviteter.

Ordre på 4 BLUNOX systemer til ESVAGT

23. oktober 2015: Det danske rederi ESVAGT vil udstyre deres nye CCV (Crew Change Vessel) med BLUNOX SCR-løsninger, som er de mest kompakte og energieffektive NOx-reduktion systemer til rådighed på markedet takket være Digital Dosing og Airless urea injektion. Skibet er af typen 931 CCV og vil blive udstyret med 4x Caterpillar 3512C motorer, som vil blive udstyret med BLUNOX løsninger der gør det muligt at overholde IMO Tier 3 kravene. Skibet er designet af Havyard Design & Solutions og vil blive bygget på det spanske værft Astilleros Zamarkona. 

 Læs mere om vores BLUNOX SCR teknologi her (på engelsk)

Ordre på BLUNOX systemer til BOA Offshore

17. september 2015: Det norsk-baserede skibsrederi BOA Offshore vil udstyre deres nye miljøvenlige IMR-fartøj (Inspection Maintenance and Repair) med det mest kompakte og energieffektive NOx-reduktionssystem på markedet. 

BLUNOX-systemet vil blive monteret på en Caterpillar C32 og dermed sikre, at IMO Tier 3 overholdes. Det nye fartøj (BN 92) vil blive leveret fra det norske værft Noryards Fosen.

 Læs mere om vores BLUNOX SCR referencer her (på engelsk)

Ordre på 4 BLUNOX systemer til Bernhard Schulte / WINDEA Offshore

2. september 2015: Det tysk-baserede skibsrederi Bernhard Schulte og deres datterselskab WINDEA Offshore, har besluttet at udstyre deres state-of-the-art offshore vindmøllepark tjenestefartøj med det mest kompakte og energieffektive NOx-reduktionssystem til rådighed. 

Skibet er af typen SX 175 og får 4x Caterpillar 3512C motorer som vil blive udstyret med BLUNOX løsninger, som gør det muligt at overholde de strenge IMO Tier 3 krav. Det nye fartøj (BN 309) fra den norske værft Ulstein er designet specielt til at servicere offshore vindmølleparker. 

 Læs mere om vores BLUNOX SCR-system her (på engelsk)

 

I Berlingske om udviklings-samarbejdet med AIRBUS

"... Virksomhedens tætte parløb med AIRBUS begyndte for lidt over fire år siden, da den europæiske fly-producent kontaktede DANSK TEKNOLOGI, der blot har 25 ansatte. Alminde-ligvis foretrækker AIRBUS at samarbejde med store, kendte virksomheder, men højst usædvanligt gav flygiganten den lille danske virksomhed en udfordring: Udviklingen af et højteknologisk, robust køkken-system, der både vejer og fylder mindre end de nuværende køkkener..."

Thomas Lund på Mærsk Gallant
Den første af adskillige borerigge med FOXHOLE-teknologi